Ściganie z założenia niedoścignionego ideału

Możliwość komentowania Ściganie z założenia niedoścignionego ideału została wyłączona Bez kategorii

Treść dostępna jedynie dla zarejestrowanych użytkowników. Prosimy o zalogowanie się.
M.W.: Warto zaznaczyć, że posiada

my dział prototypowania opakowań, tym samym wypełniamy potężną lukę na rynku. Dysponujemy urządzeniem tnąco-bigującym Konsberg 20XL, maszyną Fuji acuity 1600 UV oraz oprogramowaniem GMG, co umożliwia nam wierne odwzorowywanie opakowań produkowanych w technice offsetowej,  odwzorowanie opakowań fleksograficznych jest jeszcze w fazie dopracowywania.  Po akceptacji koncepcji możemy więc przesłać klientowi np. kilka sztuk opakowań do testowania marketingowego czy logistycznego za ułamek ceny, jaką zapłaciłby on za realizację nakładu w drukarni.

E.W.: Pozwala to także na prezentację różnych wersji grafiki i wybór opakowania w jego docelowej formie.

Ile trwa proces projektowania opakowania?

M.W.: Jest to skomplikowany proces, wymagający od uczestników maksymalnej uwagi i koncentracji a także solidnego przygotowania ale nie musi trwać długo. Od samego początku zdecydowaliśmy, że nad koncepcją jednego opakowania pracować będzie kilku projektantów. Sam proces powstawania koncepcji trwa kilka dni, jednakże to tylko mały fragment, choć niezwykle spektakularny, całego procesu powstawania opakowania.  Nasi projektanci nie kontaktują się bezpośrednio z klientem, tym zajmuje się menager projektu, pozwala to uniknąć niedomówień i stresowych sytuacji. Następny etap to żmudne uzgodnienia szczegółów dotyczące części merytorycznej projektu jak i technicznej strony realizacji,  ten proces należy do działu DTP, potem wydruk próbny i akceptacja końcowa.

Sam projekt, tak jak później opakowanie kupujemy oczami?

 E.W.: Tak, jest to działanie często impulsowe, my natomiast opieramy się na wiedzy o tych procesach, np. rozumiejąc motywy i emocje konsumentów budzimy określone skojarzenia. Ułatwiając uzyskanie informacji o produkcie komunikujemy właściwą do pozycjonowania jakość produktu i korzyści płynące z zakupu. Opakowanie musi być zgodne z obowiązującymi trendami.

opakowania2

Jak istotne są wspomniane trendy?

E.W.: Mówiąc trendy, myślę zmiany zachodzące na rynku, w naszym otoczeniu, w nas samych, w naszym sposobie myślenia czy funkcjonowania. Trendy to również zmiany w komunikowaniu. Świadomy konsument oczekuje funkcjonalnego opakowania o czytelnej prostej informacji i atrakcyjnej grafice,  wykonanego z dobrej jakości surowców. Zaprojektować opakowanie zgodne z obowiązującymi trendami to znaczy przemówić do konsumenta jego językiem.

Treść dostępna jedynie dla zarejestrowanych użytkowników. Prosimy o zalogowanie się.

Możemy pogłębić temat wspomnianych zmian?

W.M.: Tak. Aby zrealizować powyższe założenia zdecydowaliśmy się zainwestować w oprogramowanie które całościowo zarządza procesem projektowym. W tym zakresie bezkonkurencyjna okazała się firma ESKO oferująca oprogramowanie WebCenter. Jest to platforma on-line do wymiany informacji dla osób pracujących nad projektem. Wspólnie z firmą Digiprint wybraliśmy grupę modułów najlepiej spełniające nasze oczekiwania. Kolejnym krokiem usprawniającym współpracę z klientem była instalacja nowego oprogramowania Studio ESKO, w którego skład wchodzą: Visualizer, Studio Designer, Studio Toolkit for Labels, Flexible Packaging, Boxes i ShrinkSleeves, umożliwiającego szybko i w najwyższym stopniu realistycznie, przedstawienie opakowania wirtualnie, z dodaniem opcji finishingu (tłoczeń, hotstampingu, różnorodnych lakierów).

Dlaczego podjęliście decyzję o wyborze właśnie tych narzędzi?

W.M.: Dokonaliśmy przeglądu rynku i  oferta firmy Digiprint wydała nam się najbardziej interesująca. Wybrane oprogramowanie charakteryzuje się najlepszą strukturą kosztów do oferowanych w jego ramach funkcjonalności – systemy oferujące analogiczne funkcjonalności były dwu-, trzykrotnie droższe. Nie spotkałem się z oprogramowaniem, które byłoby na podobnym poziomie za podobną cenę. Oczywiście znaleźliśmy tańsze rozwiązania, jednak w ogóle nie przystawały one do ESKO, tj. nie gwarantowały takiej szybkości czy nie dawały takiej bazy.

bla bla bla

E.W.: O realizacji tego projektu  zaczęliśmy myśleć dwa lata temu. Wtedy już analizowaliśmy przydatność tego oprogramowania dla naszych potrzeb. Dzisiaj z przyjemnością zauważamy jak bardzo oprogramowanie to się rozwinęło. To bardzo ważny sygnał dla inwestora. Nadto czujemy wsparcie w firmie Digiprint sprzedającej to oprogramowanie, daje to perspektywę dobrej współpracy jaką oczekujemy od dostawcy tak skomplikowanego produktu.

Jeśli już jesteśmy przy zmianach i rozwoju – jak odczuwacie zmiany zachodzące na rynku opakowań?

W.M.: Rynek jest bardzo dynamiczny. W Polsce szczególnie odczuwamy zmiany zachodzące w świadomości konsumentów, wzrost zamożności, oszczędność czasu, mobilność, dodatkowo wzrost znaczenia nowych technologii. Od kilku lat śledzimy rosnące znaczenie marki własnej. Te wszystkie zmienne są prawdziwym wyzwaniem dla producentów. Rośnie asortyment powiązany  często z krótkimi i zmiennymi seriami opakowań. Produkty są udoskonalane, polepsza się komunikację z konsumentem. Powstają produkty w opakowaniach  dedykowanych do pojedynczego odbiorcy. Te wszystkie zmiany warunkują współpracę producenta z agencją. Rosną wymagania dotyczące skuteczności opakowań ale i czasu ich przygotowania. Już teraz generujemy około setki opakowań jednostkowych w miesiącu, co jest dodatkowym argumentem za potrzebą dokonanych już inwestycji w Tango.

 Co Was fascynuje w tej pracy? 

E.W.: Dostrzegam ogromną różnorodność. Każdy projekt niby zbieżny a generuje nowe wyzwania. Ponadto lubię obserwować jak z początku trudne zadania zyskują proste, oczywiste i przystępne rozwiązanie.

W.M.: Mnie z kolei pociąga ściganie z założenia niedoścignionego ideału, czyli oferowanie  naszym klientom coraz to nowszych  rozwiązań projektowych w ramach dokonywanych inwestycji. Pociągająca jest również  praca nad skracaniem czasu realizacji samych projektów.[/su_members]

Rozmawiał: Mirosław Pawliński

Futra, Ludzie, Moda

9391

KORCZAK I SYN – czyli kożuchy...

17 stycznia 2016

Najlepszej jakości futra, staranne wykończenia i fachowa wiedza to wszystko...

Read article

Futra, Moda

4466

Vinicio Pajaro

21 września 2015

Vinicio Pajaro mieści się w krakowskich wnętrzach Likus Concept...

Read article

    Imię i nazwisko (wymagane)

    Adres email (wymagane)

    Temat

    Treść wiadomości

    Comments are closed.