Hannover Messe – dofinansowania polskich firm

Możliwość komentowania Hannover Messe – dofinansowania polskich firm została wyłączona Ludzie, Wydarzenia

Przed targami Hannover Messe 2017 w K&L Gates
Jest jeszcze możliwość dofinansowania polskich firm !

Hannover Messe to największe na świecie targi przemysłowe, organizowane przez spółkę Deutsche Messe AG. Targi odbędą się w Hanowerze w dniach 24.÷ 28.kwietnia 2017 r. Po raz pierwszy w 70 -cio letniej historii targów krajem partnerskim Targów będzie Polska. W roku ubiegłym krajem partnerskim targów były Stany Zjednoczone AP. W uroczystości otwarcia Hannover Messe 2017 wezmą udział: kanclerz Angela Merkel oraz premier RP – Beata Szydło i wicepremier RP – K.Morawiecki.

W warszawskiej siedzibie kancelarii prawnej odbyło się 1.02.2017 r. spotkanie biznesowe polskich i niemieckich partnerów K&L Gates. Do zebranych zwrócili się w krótkich wystąpieniach:
p. Maciej Jamka – Partner Administracyjny K&L Gatek w Warszawie i
p. Rolf Nikel – Ambasador RFN w Warszawie.


Dyrektor Stosunków Międzynarodowych Deutsche Messe AG – p. Marco Siebers
zaprezentował najbliższą edycję największych przemysłowych targów na świecie –
Hannover Messe 2017, z Polską jako krajem partnerskim.

Niemcy są największym partnerem handlowym Polski. Wymiana handlowa stawia Polskę na 7 pozycji na niemieckim rynku. Według danych z końca listopada 2016 r. wartość obrotów handlowych z Niemcami wynosiła ponad 90 mld euro. W Niemczech działa ok. 1.500 firm z polskim kapitałem. Za naszą zachodnią granicą pracuje ok. 300.000 Polaków.

Polskie stoisko narodowe na targach Hannover Messe 2017 będzie miało powierzchnię 1139 m2. Zlokalizowane zostanie w prestiżowym miejscu, w hali nr 3. Co roku w trakcie targów Hannover Messe ośrodek Enterprise Europe Network przy PARP współorganizuje giełdę kooperacyjną w której udział wziąć mogą zarówno wystawcy jak i zwiedzający.

W dyskusji panelowej poprowadzonej przez p. Janusza Reitera, byłego ambasadora RP w Niemczech uczestniczyli:
p. Rolf Nikel – Ambasador
p. Michael Kern – Dyrektor Generalny Polsko-Niemieckiej Izby Przemysłowo-Handlowej
dr Michał Polański – Dyrektor Departamentu Promocji Gospodarczej PARP i
Jacek Rutkowski – Prezes Amica Wronki S.A.

Martin Nielaba na spotkaniu w K&L Gates

Martin Nielaba na spotkaniu w K&L Gates

Dyskusja dotyczyła funkcjonowania polskich firm na otwartym lecz wymagającym rynku niemieckim. Wśród przykładów firm i produktów polskich na rynku niemieckim wymienić warto:
stacje benzynowe ORLEN, autobusy Solaris, sprzęt AGD – Amiki Wronki.

W ślad za rozmowami przeprowadzonymi podczas koktajlu z obecnymi przedstawicielami Ministerstwa Rozwoju i Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości warto zwrócić uwagę na możliwość skorzystania z dofinansowania polskich wystawców na Hannover Messe 2017.
Do połowy lutego jest jeszcze czas na uzyskanie pozytywnej decyzji wnioskodawców.
Bliższe informacje uzyskane z PARP przedstawia OFERTA PARP

Spotkaniu towarzyszyła wystawa prac polskiego malarza Martina Nielaby, tworzącego głównie w Niemczech, Szwajcarii i Francji.

Tekst i zdjęcia: Leszek Piecyk

 

PODDZIAŁANIE 3.3.3 POIR
Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand
o   Celem realizacji poddziałania jest udzielenie wsparcia przedsiębiorcom uczestniczącym w targach Hannover Messe 2017, w celu promowania polskich marek produktowych oraz promowania Marki Polskiej Gospodarki.
o   Alokacja na konkurs wynosi 50 mln zł (w tym 5 mln zł na woj. Mazowieckie i 45 mln zł na pozostałe województwa)
o   Konkurs został ogłoszony 13 grudnia, a nabór wniosków trwa od 12 stycznia do 13 lutego 2017
o   O dofinansowanie mogą ubiegać się firmy z sektora MSP prowadzące działalność gospodarczą na terytorium RP. Prowadzona działalność musi być zgodna z tematyką targów Hannover Messe. Dodatkowo firmy muszą posiadać w swojej ofercie produkt konkurencyjny względem produktów z tej samej branży występujących na rynku międzynarodowym
o   Maksymalna łączna wartość wydatków kwalifikowalnych w projekcie to 150 000,00 zł
o   Intensywność wsparcia wynosi:
1) w przypadku wyboru pomocy publicznej – 50% (bez względu na status wnioskodawcy);
2) w przypadku wyboru pomocy de minimis:
– 60% dla średniego przedsiębiorstwa
– 75% dla małego przedsiębiorstwa
– 80% dla mikroprzedsiębiorstwa z woj. mazowieckiego
– 85% dla pozostałych mikroprzedsiębiorstw
Zakres działań obligatoryjnych, w których muszą wziąć udział przedsiębiorcy korzystający z programu:
o   Przedsiębiorca zobowiązany jest do wzięcia udziału w charakterze wystawcy w targach Hannover Messe odbywających się w Hanowerze w terminie 24 – 28 kwietnia 2017 r.
o   Przedsiębiorca, do dnia złożenia wniosku o dofinansowanie powinien zarejestrować i zweryfikować swoją firmę na www.trade.gov.pl
o   Przedsiębiorca zobowiązany jest do instalacji na stoisku wystawienniczym elementów dekoracyjnych uwzględniających założenia wizualizacji Marki Polskiej Gospodarki tj. panelu promocyjnego MPG
Zakres działań fakultatywnych, w których mogą wziąć udział przedsiębiorcy korzystający z programu:
Przedsiębiorca biorący udział w programie ma możliwość realizacji działań informacyjno– promocyjnych, w ramach których refundowane będą koszty:
•      nabycia lub wytworzenia oraz dystrybucji materiałów informacyjno-promocyjnych takich jak gadżety, materiały drukowane np. foldery, ulotki, wizytówki;
•      przygotowania i prowadzenia działań informacyjno-promocyjnych w mediach tradycyjnych, elektronicznych, cyfrowych;
•      przygotowania lub tłumaczenia strony internetowej wnioskodawcy;
•      produkcji i emisji spotów i filmów informacyjno-promocyjnych.
Główne rodzaje wydatków kwalifikowalnych:
– koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego podczas uczestnictwa MŚP w danych targach lub danej wystawie (pomoc publiczna – rozdział 11 rozporządzenia POIR; rozporządzenie Komisji (UE) nr 651/2014)
alternatywnie:
–  koszty organizacji stoiska wystawowego na targach lub wystawie (pomoc de minimis – rozdział 13 rozporządzenia POIR; rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013)
Dodatkowe rodzaje wydatków kwalifikowalnych:
–          koszty podróży służbowych pracowników przedsiębiorcy uczestniczącego w targach, w zakresie i według stawek określonych w przepisach w sprawie należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju
–          koszty transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku Dwa powyższe kryteria muszą być <= 60% wartości kosztów kwalifikowalnych projektu
–          koszty rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego, poniesione nie wcześniej niż 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku;
–          koszty reklamy w mediach targowych;
–          koszty udziału w seminariach, kongresach i konferencjach;
–          koszty  informacyjno-promocyjne projektu;
–          koszty usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy (<= 5%
wartości kosztów kwalifikowalnych);
–          koszty szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy (<= 2%
wartości kosztów kwalifikowalnych);
–          koszty ustanowienia i utrzymania zabezpieczenia dla zaliczki wypłaconej na rzecz MŚP.
z udziałem w targach i misjach gospodarczych

Comments are closed.