Rozmowa z Sebastianem Grabowskim, założycielem i właścicielem marki Fier Seafood
Fier to marka, którą konsumenci cenią za jakość i dbałość o środowisko. Co było głównym celem założenia i prowadzenia firmy?
– Cel, który przyświecał założeniu i budowaniu marki Fier to efekt ponad 25-letniego doświadczenia w hodowli, produkcji, poławianiu i przetwórstwie ryb i owoców morza. W ciągu tych 25 lat zmieniały się, ewoluowały kanały dystrybucji, formy opakowań czy techniki umożliwiające transport świeżych produktów do miejsc, które nie mają dostępu do morza czy oceanu. Akwakultura jest w tej chwili najbardziej dynamicznie rozwijającym się sektorem produkcji żywności. Ponad 50% wszystkich ryb i owoców morza jest produkowanych w systemach kontrolowanych przez człowieka, jest to dobre rozwiązanie, bo wiąże się z szacunkiem do środowiska i naturalnych zasobów morskich. Nasza pasja przekłada się na najwyższą jakość produktu, który jest dostępny dla każdego konsumenta.
Jedną z rzeczy, która wyróżnia markę Fier na rynku, jest skrócony łańcuch dostaw. Na czym on polega i jakie korzyści przynosi odbiorcom waszych produktów?
– Na jakość produktu pochodzącego z akwakultury w dużej mierze wpływa czas – od momentu połowu do momentu dostarczenia go do klienta. Dlatego tak istotny jest szybki łańcuch dostaw w odpowiednich warunkach. Jeśli klient ma możliwość pozyskania świeżej ryby czy owoców morza bez konieczności zbędnego mrożenia i rozmrażania, jest w stanie dostrzec więcej walorów smakowych i odżywczych. Dajemy możliwość zamawiania produktów przez naszych przedstawicieli oraz przez Internet i ta forma spotyka się z bardzo pozytywnym odbiorem. Celem moim i marki Fier jest przede wszystkim zwiększenie konsumpcji wszystkich owoców morza, nawet takich, które możemy spotkać np. podczas wakacji spędzanych w odległych miejscach. Dzisiaj marka Fier jest w stanie udostępnić te produkty każdemu. Innowacyjne formy opakowania, skrócone łańcuchy logistyczne oraz wiedza o tym, jak postępować z tymi wyrobami, pozwala nam na zaoferowanie produktu do domu konsumenta, zachowując jego najwyższą jakość. Nasz system logistyczny pozwala dostarczyć świeżą rybę z hodowli do klienta w ciągu zaledwie trzech dni. Jest to najkrótszy z możliwych łańcuchów dostaw.
Szybka dostawa świeżych produktów to zasługa nie tylko świetnej logistyki, ale także kontroli poszczególnych etapów produkcji. Dlaczego jest to takie ważne?
– Kluczową dla nas kwestią jest świadomy wybór konsumenta. Każdy produkt, który klient u nas pozyska, ma swoją historię. Każda sprzedana ryba pochodzi z naszych hodowli i jest przetworzona w naszych zakładach, przygotowana i dostarczona również przez nas. Kontrola na każdym etapie produkcji, od hodowli po transport, daje pewność, że przebiega ona zgodnie z założeniami jakościowymi FIER i gwarantuje najwyższą jakość. Na pięciu kontynentach posiadamy łącznie 13 zakładów przetwórstwa, ponadto marka Fier posiada 24 jednostki połowowe, pozyskujące ryby na wszystkich otwartych akwenach świata. Przykładowo w Ameryce Południowej mamy hodowlę krewetek w Ekwadorze, poławiamy też krewetki argentyńskie z dzikich połowów, dorady i labraksy produkujemy w greckiej Kefalonii, pstrągi w Polsce i Danii, a we Włoszech jesiotry. Część surowca z odległych miejsc jest pakowana, natychmiast mrożona w technologii CRYO i transportowana do klienta, a część trafia do konsumenta świeża w ciągu kilku dni.
Marka Fier szczyci się elastycznym podejściem do klienta. Jak wygląda proces zamawiania owoców morza?
– Platforma Fier Seafood jest stworzona zarówno dla klienta indywidualnego, jak i biznesowego. Jeśli np. konsument w restauracji zauważy w menu kawior Fier, ośmiornicę Fier czy inne owoce morza naszej marki, będzie mógł zamówić dokładnie ten sam najlepszy produkt do domu i przygotować go dla siebie czy najbliższych. Nie narzucamy limitów przy składaniu zamówienia, w związku z czym nie trzeba kupować dużych ilości i np. zamrażać. Ważna jest jakość, a nie ilość, dlatego realizujemy nawet najmniejsze zamówienia. Chcemy, aby konsument był świadomy wyboru, a wybierając produkt marki Fier będzie znał jego historię, pochodzenie i jakość, wspierając jednocześnie zdrową przyszłość naszej planety.
Dużo się mówi o Niebieskiej Rewolucji, czyli planie wytwarzania zdrowego jedzenia przy jednoczesnej trosce o planetę. Jak stosuje się do tego marka Fier?
– Nieustannie pracujemy nad udoskonaleniem takiego systemu hodowli, który będzie miał jak najmniejszy wpływ na środowisko. Stosujemy się do wszelkich obowiązujących zasad, nasze hodowle są stale kontrolowane, dbamy o łowiska, pozyskujemy wyłącznie osobniki o rozmiarach konsumpcyjnych, dbamy również o odpowiednie zagęszczenie ryb w akwenach hodowlanych. Naszym priorytetem jest zrównoważona gospodarka. Mamy świadomość, że jeśli chcemy istnieć kolejne 25 lat i dłużej, nie możemy zniszczyć środowiska, z którego również czerpiemy korzyści. Wspieramy lokalne społeczności, budujemy ich świadomość, robimy to także wobec pracowników i współpracowników. Niezwykle istotne jest również to, że w każdym zakresie działalności firma jest transparentna. Posiadamy certyfikaty Global GAP, ASC, MSC i BIO potwierdzające dbałość o środowisko i najwyższą jakość produktów.
Atlantic Holding sp. z o.o.
Infolinia +48 888 105 742
(10:00–16:00)
Klienci indywidualni:
kontakt@fierseafood.com
B2B Partner:
a.jankowski@fierseafood.com
www.fierseafood.com