JURA – Czego jeszcze nie wiecie o kawie?

Możliwość komentowania JURA – Czego jeszcze nie wiecie o kawie? została wyłączona Dieta, Kuchnia, Monika Dąbkiewicz

Więcej o tym dlaczego warto uczynić z porannego picia kawy rytuał, dlaczego nie należy
wlewać małej czarnej do chłodnej filiżanki oraz co łączy znanego tenisistę Rogera Federera
z marką JURA, dowiedzą się Państwo z rozmowy Moniki Dąbkiewicz z Agnieszką
Poliszewską‑Ostrowską, opiekunem marki JURA na Polskę.

Monika Dąbkiewicz: Jakie były początki firmy Jura?

Kiedy ponad 20 lat temu JURA pokazała światu swój pierwszy model automatycznego ekspresu IMPRESSA 500 wydawało się, że wszystko, co można było w ekspresie wymyślić i zastosować1 zostało właśnie zrealizowane. Tymczasem JURA – jedyny na świecie producent automatycznych ekspresów do kawy, który koncentruje się wyłącznie na jednej kategorii, co chwila zaskakuje świat coraz to nowymi rozwiązaniami w zakresie parzenia kawy w zaciszu własnego domu. Po dwóch dekadach badań, doświadczeń i testów pokazuje światu najnowsze dziecko w rodzinie JURA – model Z6, gdzie zastosowane najnowsze technologie działają w służbie najwyższej jakości specjałów kawowych, a przy tym sprowadzają obsługę urządzenia do prostego „Przekręć i zatwierdź wybór”.
Agnieszka PoAPliszewska‑Ostrowska:
Firma JURA Elektroapparate AG została założona w 1931 roku przez niespełna 29‑letniego wówczas elektryka Leo Henzirohs. Nazwa firmy, jak również marki pochodzi od gór Jura, u podnóża których powstała fabryka. Zarówno lokalizacja firmy, jak i nazwa są niezmienne do dnia dzisiejszego. W niewielkiej wiosce w Szwajcarii – w Niederbuchsiten w Kantonie Solothurn młody Leo, wynalazca i konstruktor rozpoczął produkcję lutownic, żelazek i czajników elektrycznych. Był niezwykle uzdolniony i zdeterminowany. W niespełna rok opracował i skonstruował specjalne żelazko do prasowania butów produkowanych na masową skalę. Żelazko o niezmienionej konstrukcji i zasadzie działania z powodzeniem było wykorzystywane w fabrykach produkujących obuwie militarne przez wiele późniejszych lat.2 Pierwsze prototypy urządzeń sygnowanych logo JURA powstawały w domu rodzinnym Leo. Były to przede wszystkim żelazka, ale również drobny sprzęt do użytku domowego: tostery, małe kuchenki elektryczne, opiekacze. Również wtedy Leo skonstruował pierwsze urządzenie do parzenia kawy. Oczywiście nawet w najmniejszym stopniu nie przypominał ekspresów produkowanych dziś, ale najważniejsze, że z jego pomocą ze świeżo zmielonej kawy można było uzyskać aż 2 litry magicznego eliksiru, bez którego nie wyobrażamy sobie żadnego poranka. Leo Henzirohs konstruował i produkował urządzenia, które miały spełniać jedną podstawową zasadę – miały czynić życie codzienne łatwiejszym. Tą maksymą JURA kieruje się do dziś. Od 1990 roku JURA produkuje wyłącznie3 ekspresy do kawy, a firma przez te wszystkie lata pozostaje w rękach jednej rodziny. MD: Państwa firma jest laureatem wielu prestiżowych nagród. Które są dla Państwa wyjątkowo cenne? APO: Nie ma produktu z asortymentu JURA, który choć raz nie otrzymałby jakiejkolwiek nagrody. Wyróżnienia otrzymujemy za design, technologie, a także spełnianie wysokich standardów w zakresie higieny. Jednakże wszystkie te trofea sprowadzają się do jednej istotnej rzeczy – ostatecznego efektu w filiżance, który za każdym razem jest perfekcyjny, a jego perfekcja to przede wszystkim smak i aromat, ale też urządzenie, które jest wyrazem stylu i elegancji. Urządzenia JURA poza tym, że przyrządzają najlepszą kawę wszech czasów są po prostu piękne. Ekspresy JURA to połączenie najnowszych technologii i wzornictwa, które w sposób niezwykły komponuje się z każdą przestrzenią, w której zostanie postawiony. Trudno powiedzieć, które z nagród cieszą4 najbardziej – najbardziej jesteśmy dumni z tego, że od ponad 20 lat co roku świat obdarza nas lub nasz produkt co najmniej jedną z nich, co świadczy o tym, że to, co robimy, robimy dobrze. MD: Ambasadorem marki od 2006 r. jest znany tenisista Roger Federer? Co łączy go z marką Jura? APO: Przede wszystkim to, że oboje są „SWISS MADE”. Oprócz wspólnego pochodzenia, kierują się tymi samymi wartościami: perfekcją, precyzją i profesjonalizmem.5 Roger Federer zarówno swoim życiem zawodowym, jak i prywatnym doskonale odwzorowuje wszystkie pożądane cechy marki JURA. Jako marka premium zależy nam przede wszystkim na zaufaniu naszych klientów, a i w tym zakresie możemy liczyć na Rogera Federera, ponieważ w ubiegłym roku w rankingu „Timesa” dotyczącym 100 osób na świecie cieszących się największym zaufaniem opinii publicznej – Roger Federer uplasował się na 2 miejscu, tuż po Nelsonie Mandeli. Wszystkie te fakty świadczą, iż Roger Federer jest godnym ambasadorem marki JURA, a my jesteśmy dumni, że nas reprezentuje.
MD: Dlaczego warto inwestować w rytuał picia kawy?
APO: Kawa z jednej strony to po ropie naftowej najcenniejszy surowiec na świecie, a z drugiej zaraz po wodzie najbardziej popularny napój na kuli ziemskiej. Według badań spożywa ją ponad 80 proc. ludzi na świecie. Dla większości Polaków i nie tylko, poranna kawa jest wartością nie do przecenienia, dlatego warto celebrować codzienne przyjemności. MD: Strona internetowa Państwa firmy, to nie tylko prezentacja produktów, ale również miniblog dla miłośników kawy. Można tam znaleźć porady baristy, przepisy na kawę, czy historię tego energetycznego trunku… APO: Nasza strona internetowa ma przede wszystkim spełniać funkcję informacyjno‑doradczą, nie tylko w zakresie doboru odpowiedniego ur6ządzenia, czy akcesoriów, ale również w zakresie odpowiedniej pielęgnacji i konserwacji ekspresów. Bardzo ważnym z naszego punktu widzenia jest dobór odpowiedniego ekspresu do potrzeb użytkownika. I to właśnie powinno być priorytetem. Ważne, aby ekspres spełniał nasze oczekiwania i dawał nam możliwie jak największy wybór specjałów kawowych. Dodatkowo edukujemy odwiedzających naszą stronę w zakresie kultury picia kawy – od doboru odpowiednich mieszanek ziaren kawy do poszczególnych specjałów do możliwości ich przygotowywania, podawania i dekorowania. MD: Kiedyś wystarczył nam imbryk, troszkę mleka i już. Teraz producenci akcesoriów do kawy prześcigają się w pomysłach typu: 7spieniacze, chłodziarki do mleka, podgrzewacze do filiżanek, tysiące rodzajów ziaren. Czy dobra kawa nie wybroni się sama? APO: Jeszcze nie tak dawno Polska była w 75 procentach krajem konsumentów herbaty, a kawa była luksusem, który był bardzo trudno dostępny. Teraz trzy czwarte Polaków rozpoczyna dzień od filiżanki kawy. Polacy są coraz bardziej świadomi nie tylko w zakresie dobrych produktów do przyrządzania kawy, ale również samych rodzajów specjałów kawowych. Kiedyś zalewajka, potem rozpuszczalna, teraz z ekspresu – świeżo mielona, świeżo zaparzona. Kiedyś kawa z mlekiem wyciąganym prosto77 z lodówki, potem ogrzewanym w naczyniu, teraz oczekujemy podgrzanego lub spienionego mleka za naciśnięciem jednego przycisku. Czy kiedyś mieliśmy świadomość, że kawa traci na smaku i aromacie, gdy wlejemy ją do zimnej filiżanki? Teraz mamy – dlatego szukamy podgrzewaczy do filiżanek. Koniec końców zawsze chodzi nam o to samo – tak samo użytkownikowi, jak i marce JURA – o perfekcyjny efekt w filiżance, o nieziemski smak i aromat kawy, i wreszcie o aksamitną lekką jak piórko piankę mleczną, do wykończenia naszego ulubionego specjału. To świadomość tego czego oczekujemy sprawia, że chcemy inwestować w to, aby mieć najlepszą kawę na świecie w zaciszu własnego777 domu. MD: Czym wyróżnia się oferowana przez Państwa kawa?
APO: Ekspresy JURA zostały zaprojektowane tak, by niezależnie od rodzaju mieszanki, czy sposobu jej palenia, za każdym razem zaspokoić indywidualne gusta użytkownika. To daje niesamowitą swobodę i nieograniczony wybór rodzajów świeżo palonych ziaren kawy. Autorytet marki JURA w dziedzinie kawy ma solidne podstawy. W każdym z produktów JURA zawarte są wiedza i doświadczenie zbierane przez osiem dekad badań, rozwoju i pielęgnacji zamiłowania do kawy. Każdego dnia poświęcamy się temu pięknemu tematowi. Wszyscy – od inżyniera do mistrza zmiany w palarni, od specjalisty marketingu do baristy jesteśmy w pełni zaangażowani w ten proces. Aby mieć pewność, że nasza wiedza stale się rozwija, i że rozumiemy język kawy we wszystkich jego aspektach, prowadzimy naszą własną małą palarnię. Tam nasze kawy mają 8mnóstwo czasu, aby uzewnętrznić pełnię swoich smaków i aromatów. Kawa jest palona tradycyjnymi metodami wypalania bębnowego. W efekcie powstają pyszne mieszanki kawowe przepełnione aromatem, które nasze innowacyjne ekspresy, za naciśnięciem jednego przycisku przemieniają w prawdziwe arcydzieła smaku. Naszym specjalistom w zakresie prażenia ziaren kawy udało się zlokalizować jedne z najwspanialszych gatunków kawy na ziemi i wykorzystać je do skomponowania niepowtarzalnych mieszanek. Nie ustajemy w poszukiwaniu rzadkich odmian różniących się charakterem od tych popularnych, pragnąc zaskakiwać unikalnością smaku oraz by w pełni zaspokoić gusta nawet najbardziej9 wymagających koneserów tego napoju. Stosujemy wyłącznie najwyższej jakości ziarna z rożnych regionów świata, aby tworzyć własne mieszanki o wyjątkowym charakterze. Odpowiednio dobrane ziarna kawy to harmonia smaków i aromatów w każdej filiżance tego cudownego napoju. MD: Dwa lata temu powstało pierwsze w Polsce centrum szkoleniowo‑serwisowe Jura w Warszawie. Jakie płyną z tego korzyści dla klientów? APO: JURA Poland została powołana w lipcu 2013 r. To jedyne miejsce w Polsce, gdzie klienci mogą zapoznać się z pełną ofertą ekspresów, każdego dotknąć i z każdego skosztować ulubionych specjałów kawowych. To również jedyne miejsce w Polsce gdzie dysponujemy szwajcarską linią serwisową – spełniającą najwyższe standardy w zakresie obsługi gwarancyjnej i pogwarancyjnej, a zatem posprzedażowej. Dzięki tej unikalnej linii serwisowej, a także dzięki wdrożeniu szwajcarskich procesów jako jedyni jesteśmy w stanie zagwarantować użytkownikowi 48 godzinny czas naprawy, o gwarancji DOO‑TO‑DOOR nie wspominając. Śmiem twierdzić, iż jesteśmy jedyną w Polsce firmą, w której aby dojść do gabinetu zarządu musimy przejść właśnie przez serwis. To jest zamierzony zabieg – jesteśmy z niego bardzo dumni. Jesteśmy do tego stopnia dumni z naszego serwisu, że właśnie w nim świętowaliśmy w ubiegłym roku nasze pierwsze urodziny. Siedziba JURA Poland to nie tylko salon JURA, ale również miejsce, gdzie dystrybutorzy zyskują wiedzę na temat urządzeń JURA, bez której doradztwo byłoby niemożliwe. Tylko znajomość technologii i różnorodności modeli będzie wyznacznikiem odpowiedniego doradztwa w zakresie doboru odpowiedniego urządzenia. JURA Poland to najwyższe standardy nie tylko w zakresie doradztwa, ale również w zakresie obsługi klienta premium, obsługi na najwyższym poziomie – zarówno sprzedażowej, jak i posprzedażowej. Klient JURA jest klientem szczególnym już z samego faktu, ze chce być posiadaczem naszego urządzenia – dlatego zasługuje na wszystko, co najlepsze. Otrzymuje tu fachowe doradztwo w zakresie konserwacji i pielęgnacji ekspresu, zawsze może do nas zadzwonić lub napisać i może być pewnym, że jego problem, czy wątpliwość zostanie poddana analizie i otrzyma fachową pomoc. Posiadając wyjątkowy ekspres do kawy JURA klient ma prawo oczekiwać obsługi na najwyższym poziomie. Właśnie ze względu na chęć zapewnienia odpowiedniego poziomu obsługi i wsparcia technicznego zostało stworzone pierwsze w Polsce Centrum Serwisowe – JURA Hospitality Center, którego zadaniem jest zapewnienie obsługi gwarancyjnej i pogwarancyjnej wg najwyższych standardów „SWISS QUALITY”.

Comments are closed.