Krüger&Matz – mój świat i moja pasja

Możliwość komentowania Krüger&Matz – mój świat i moja pasja została wyłączona Ludzie, Technologia

Produkty Krüger&Matz są dostępne na rynku zaledwie od kilku lat. Skąd pomysł na markę?

Pomysł na markę pojawił się ok. 4 lata temu, gdy zacząłem pracę w firmie Lechpol. Myśleliśmy o wprowadzeniu na rynek marki, która byłaby trochę wyżej pozycjonowana niż niskobudżetowe, ale dawała klientowi znacznie wyższą jakość. Moim założeniem było, aby marka, która powstanie, była marką o odniesieniu międzynarodowym. Nazwę „Krüger&Matz” wymyśliłem, inspirując się w czasie gry na gitarze. Kiedyś grałem na gitarze i wpadł mi w ręce wzmacniacz firmy Gallien‑Krueger, który był rewelacyjny. To było inspiracją do stworzenia nazwy marki, która w Polsce będzie kojarzyła się z wysoką jakością. Przyszła marka miała być właśnie synonimem wyższej jakości za rozsądną cenę. Obecnie Krüger&Matz to mój świat i moja pasja. Praca nad portfolio produktowym i wizerunkiem marki sprawia mi ogromną radość i jest konsekwencją początkowych założeń dotyczących dostarczania najnowszych technologii w wysokiej jakości, pięknym designie oraz w rozsądnych cenach.

Centrala firmy znajduje się poza Warszawą?

Dystrybutorem produktów Krüger& Matz jest firma Lechpol, która działa na rynku elektroniki od dwudziestu trzech lat. Siedziba firmy i magazyny znajdują się niedaleko Garwolina, w miejscowości Miętne. Większość firm nie ma potrzeby funkcjonowania w centrum Warszawy czy na jej obrzeżach – bycie w stolicy zwiększa koszty i de facto utrudnia prowadzenie biznesu. Wyjątkiem są oczywiście wielkie koncerny czy firmy mediowe i reklamowe, ale przedsiębiorstwa handlowe czy produkcyjne muszą liczyć koszty np. pracy, które w stolicy są wyższe niż gdzie indziej o 100 proc. Pochodzimy z Miętnego i nigdy nie mieliśmy realnych potrzeb tworzenia biznesu w samej Warszawie. Nastawiamy się na stabilne budowanie biznesu. Myślimy też o wyjściu poza Polskę i rozwijaniu dystrybucji w Europie. Przyszłość widzimy w dobrym pozycjonowaniu marki Kruger& Matz.

W portfolio marki są m. in. produkty audio, smartfony i tablety. Czym marka przyciąga klientów?

km0665_2W początkowej ofercie Krüger& Matz dostępny był sprzęt do słuchania muzyki w samochodzie i w domu. Następnie pojawiły się słuchawki i urządzenia mobilne. Produkty Krüger&Matz mają wyróżniać się z wielu im podobnych bardzo dobrą jakością oraz przystępną ceną. Dążymy do tego, by oferować najnowsze nowinki technologiczne, na które stać każdego. Ważne też, że staramy się uczynić przedmioty codziennego użytku niezwykłymi poprzez ich estetykę i design. Tam gdzie jest to możliwe, nadajemy każdemu produktowi indywidualny charakter – najlepiej widać to w naszych słuchawkach wykonanych z drewna – układ słojów sprawia, że nie ma dwóch identycznych par.

Swoją przygodę z urządzeniami mobilnymi rozpoczęliście od tabletów. Które z urządzeń cieszyły się największą popularnością w 2013 roku?

Tak, w ofercie marki tablety są od 2012 roku. Starannie wybraliśmy moment wejścia _MG_2780_strna rynek – gdy pojawiła się technologia IPS, nowe chipsety oraz wersje Androida powyżej 4.1 z możliwościami, jakie daje modem 3G wiedzieliśmy, że to jest nasz czas. Jesteśmy bardzo zadowoleni z popularności produktów Krüger& Matz w roku 2013 i wierzymy, że w tym roku sprzedaż tabletów będzie jeszcze lepsza. Największą popularnością wśród tabletów w poprzednim roku cieszyły się propozycje przystępne cenowo. Zaraz po urządzeniach 7‑calowych najchętniej wybieranymi przez klientów były tablety z rodziny KM1060 o przekątnej 10,1 cala. Taka tendencja powinna się utrzymać także i w tym roku, dlatego planujemy poszerzyćte dwie grupy o nowe modele.
Do grona urządzeń o przekątnej 7 cala – tabletu KM0793 dołączy KM0792 i model KM0794GPS. Seria KM1060 to nasz flagowy sprzęt, dlatego poszerzymy ją o modele KM1064 i KM1064G w wersji z wbudowanym modemem 3G oraz bez, a także czterordzeniowym procesorem Rockchip 3188 Cortex A9.

Następnie były smartfony…

KM0794GPS_montTak, po sukcesie rynkowym tabletów postanowiliśmy rozszerzyć ofertę o smartfony. Na początku były to modele MOVE i LIVE. Pierwszy z nich ma trochę mniej zaawansowane parametry techniczne i w konsekwencji jest tańszy. Jego cena kształtuje się na poziomie 450 zł. Natomiast drugi model, dzięki swoim parametrom technicznym i jakości, może konkurować z produktami dobrze znanych marek. Kolejnym produktem w tej kategorii był MIST – lekki i smukły telefon, który projektowaliśmy z myślą o kobietach. Od niedawna w sprzedaży dostępny jest też model DRIVE – z pojemną baterią, która na jednym doładowaniu wystarcza na 40 godzin rozmów. W 2013 roku sprzedaliśmy ok. 25 000 szt. smartfonów. Cieszy nas bardzo, że mimo iż telefony Krüger& Matz są na rynku od kilku miesięcy, odniosły bardzo duży sukces sprzedażowy oraz są pozytywnie oceniane przez użytkowników.

Co przyczyniło się do takiego sukcesu sprzedażowego?

Sukces produktów Krüger&Matz wynika z połączenia znakomitej jakości ze stosunkowo niską ceną. Nasze smartfony w zależności od wersji kosztują 600 – 700 zł, a są one co najmniej tak dobre jak kosztujące nawet około 1,5 tys. zł produkty innych bardziej znanych firm. Poza tym obserwujemy coraz większą świadomość konsumentów, którzy zaczynają analizować ceny i wybierać niżej wycenione produkty o dobrej jakości. Gros użytkowników dzisiaj wykorzystuje niewiele funkcjonalności smartfonów: telefonują, wysyłają esemesy oraz konsumują treści w Internecie. Ten trend dotyczy coraz większej grupy kupujących, którzy nie chcą przepłacać za takie same funkcje opakowane modną i drogą marką.

Jakie plany ma marka Krüger& Matz w 2014 roku?

Jeżeli chodzi o nowości technologiczne w Krüger&Matz w tym roku, z pewnością możemy się spodziewać tabletów i smartfonów obsługujących transmisję LTE. W drugim kwartale roku 2014 planujemy także debiut na rynku telewizorów, który uważamy za dopełnienie naszej oferty.

KM0407_1

Smartfon DRIVE  to najnowszy smartfon Krüger&Matz. Wyróżnia go duża pojemność baterii (4000 mAh). Inne atuty to pokryty szkłem Dragontrail ekran o przekątnej 4,5 cala, czterordzeniowy procesor Quad‑Core ARM Cortex 1,2 GHz oraz technologia Dual‑SIM, która pozwala na korzystanie z dwóch kart jednocześnie.
Cena: 549 zł.

 

Tablet z ekranem 10.1 cala KM1064G to nowy tablet Krüger& Matz z wbudowanym modemem 3G, umożliwiającym niczym nieograniczone korzystanie z zasobów internetu. Sercem tego urządzenia jest szybki czterordzeniowy procesor Rockchip RK3188 Cortex‑A9 o taktowaniu 1,6 GHz. Tablet posiada najnowszej generacji ekran IPS o przekątnej 10,1 cala i rozdzielczości 1280×800. KM1064G działa w oparciu o system Android 4.2.
KM1064G_montCena: 850 zł.

 

 

 

Dziękuję za rozmowę.

 

 

www.krugermatz.com/pl

Comments are closed.